lördag 25 januari 2014

Randominlägg


Lite saker vi lärt oss här på bali:
  • Bali ligger tydligen inte 8h före Sverige, det var visst 7 (kom vi på igår)
  • Orden skynda har inte kommit till det Balinesiska lexikonet ännu. 
  • Om någon sätter en banan i din hand och börjar skala den kostar det pengar.
  • Restaurang= Transportställe, guide, turistinformation, hotell. 
  • Vatten i ryggsäck= Safe. Vatten på ryggsäck= apa på ryggen = Ryggsäck på apa.
  • Snickers & klubbor är billigt.
  • Att inse att snickers & klubbor är billigt är dyrt.
Översättningar
Kaffe= sump
Nescafe= sockerdricka
Cappuccino= mjölk
Koppi= kaffe
Josephine= Justin...
100.000= 100.000rp... Gå iväg= 30.000rp
"Yes= Vet inte, kommer inte förstå, bryr mig inte att jag inte förstår. Går iväg.
8min kokta ägg= 1 min kokta ägg. Hådkokt= Svart ägg.
Balinesiska 10 minuter= 1++? svensk timma.
"Ni kan sitta och vänta här"= Köp något i affären för jag tog er hit bara för jag sammarbetar med dom.
Free Wi fi= Förvänta dig inget.
Medicin på Gili= Marijuana


Och massa bilder från olika dagar som inte kommit upp: 




























1 kommentar:

  1. Ni ser ut att ha der bra :) Känns som många där jobbar med att lura turister? Ni åker så rätt tid, Sverige är jättetrist just nu ;) hoppas ni mår bra :) kram Isabell

    SvaraRadera