fredag 14 mars 2014

Hej igen

Vi har inte haft internet på några dagar så har därför inte kunnat blogga.
Tänkte bara berätta kort vad vi hittat på de senaste dagarna och även lägga upp lite random mobilbilder. Mest på mat.

Vi kom tillbaka till Airlie beach efter seglingen och stannade där över dagen för att sedan ta en nattbuss vidare till 1770, Agnes water. Där hade vi tänkt åka scooteroo men det blev inställt för att en cyklon var på väg :S = Vi hade dåligt väder de dagarna där och det fanns inget att göra.. Efter 2 nätter där åkte vi vidare till Noosa och regnet följde med oss dit. Efter 1 natt där kom solen fram och vi har haft fina dagar sen dess! Noosa hade en fin strand, där det även var en surfar tävling (ooh) och en del fina resturanger och klädes affärer. 



Vi fick en gratis måltid på ett hostel, yey! 


Vi fick mat på båten då när vi var ute och segla och denna salamimackan var det godaste!!!

Fikapaus på båten 

Såg en vild kakadua i Airlie.

Jag antar att ni som har följt denna blogg har märkt att jag och Josse gillar mcdonalds glassarna. Här kommer en liten historia:
När vi väntade på nattbussen gick vi till mcdonalds för att ta en glass, vi hade ju ändå inget annat för oss så då går man ju o äter glass liksom.. Jag ville ha en vanlig glass med chokladsås (sundae) och hon i kassan frågade om jag ville ha en large. Eeeh eftersom alla går med sånna små cones måste en vanlig vara large tänkte jag och sa ja. Och kolla vad jag fick!!!:

Hihihi en large sundae! MUMS

Josse tog en cone fast i kopp o gjorde den lite fin...

När jag ändå är inne på mcdonalds glassar kan jag även visa att jag ätit en mcflurry hot chocolate fudge. Glassen ligger där under hehe

Vi gjorde riktig husmanskost här om dagen och här är min manliga tallrik! 4 pannbiffar, paprika, kol, kokta morötter, småtomater och massa potatismos! Den är större än vad den ser ut haha Och jag åt upp!!!

Efter den måltiden fanns det lite plats kvar (faktiskt) till dessert.

Och 3 bilder från Noosa.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar