tisdag 18 februari 2014

Tangariro crossing

I onsdags hoppade vi på Straybussen igen. Då bar det av ut mitt i ingenstans till ett ödeställe. Där fanns inte mkt att ta kort på men fann 2 grejer som ksk skulle vara intressant. Hästbilden är till mamma o rumpi och sen blev det 1 på ett vattenfall.

Dagen efter åkte vi till Nationalparken (Tangariro Nationalpark) och där var det meningen att typ hela bussen skulle gå "Tangariro crossing" men det slutade med att vi var 6 st från bussen pga det dåliga vädret. Tangariro crossing ska vara en av världens bästa tracks. Den är beräknad att vara på typ 7 timmars vandring.  Jag hade så gärna velat gå denna i fint väder för nu kunde vi inte gå upp för Mt Doom eftersom den leden var avstängs pga vädret. Tyvärr fick vi inte se så mkt av utsikten heller.. Trotts kyla, regn och vind tyckte både jag och Josse att vi gjorde rätt i att gå ändå för det var en upplevelse i sig med det dåliga vädret och den lilla utsikt vi såg var häftig. Det var också såå coolt att se lite Mordor landskap hehehheh

Tyvärr kunde jag ej ta så många bilder för när jag tog upp kameran var jag tvungen att ta av mig vantarna= mina händer frös ihjäl. Och andra anledningen är att då när jag väl inte frös ihjäl om händerna regnade det och jag ville ej få regn på kameran...


Såhär tyckte vi om vädret:





Efter 4,5 h var vi framme vid andra änden av leden och blev där upphämtade och skjutsade till vårt hotell (?!) Vi blev överlyckliga för att vi fick ett eget rum med dubbelsäng. Kroppsvärmen är ju den bästa värmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar