söndag 23 februari 2014

BUNGY!!!!!

Igår hoppade jag Australasias högsta bungyjump!!!!!

Jag var cool hela bussresan men när vi kom till stället och skulle åka en liten gondol ut till plattformen, som var 134m över marken, började det kännas i min mage. Jag tyckte inte om den gondoltransporten (det var det obehagligaste av hela grejen) men när jag väl var ute på plattformen blev jag jättenärvös för själva hoppet.. Det var 3 svenska killar som också skulle hoppa och 2 av dom var typ livrädda så vi stöttade varandra haha. Jag hoppade näst sist så fick plågas alldeles för länge... dock kände jag ändå lite ro i mig för jag ville verkligen göra detta och jag visste att jag skulle göra det.

Hoppet gick såå fort. Det var 8 sek frifall sen upp --> frifall igen och en gång till och sen började man hissas upp. Det och det var en riktigt häftig känsla att bara falla och det var såå coolt när man var längst ner av hoppet och hade vattnet 10-20m under sig.

Man skulle dra i en rem som satt på ena benet så att man skulle sättas upp i upphissningen men när jag drog i den hände inget (var troligen för klen) så jag hissades upp uppochner...... Jag fick massa blod i huvudet vilket inte har vart så skönt men. Det var segt att jag inte fick till det med den remmen för flera sekunders fokus gick till det ist för att bara hänga och chilla.

Jag e lite sur på mig själv för att jag plötsligt blev så nervös. Jag var ju inte ett dugg nervös inför skydivingen så vrf kunde jag inte vara lika lung nu... Jag hade jättegärna hoppat en gång till och njutit ännu mer. Jag kände mig så fri. Är också glad att jag valde att göra den högsta (det fanns 2 andra också men de var på 43 och 47 m) men då var det bara typ 2 sek frifall och det hade man inte hunnit känna mkt på.

När jag väl var uppe igen skakade jag typ och ville gråta (glädje och chocktårar). Jag sökte efter att få en kick och det fick jag. Mission completed hehehe Jag vill göra det igeeeeeeen



Där var jag inte så kaxig hehe Lägg märke till mitt val av linne också ;)





Samtidigt som jag var och hoppade lite åkte Josse speedboat vilket hon tyckte hon var kul. Fick fira lite med Nya zeelands typ kändaste handburgare från Fergburges. 

Senare blev det ännu mer firning då jag och några till från bussen gick ut! Jag vet inte hur många barer vi var på och 3 av dessa var vi på 2 gånger så det blev en del springande i regnet men också mkt dansande! En mkt bra kväll. 

Först 2 bilder från kvällen innan (som också var kul) då vi bara hängde på 1 bar.
Jag tillsammans med mina och Josses bästa rumskompisar: Mieke från Holland & Naiomi från England. 

SverigePär & BrittMark, Mieke & Naomi.

Från firarkvällen:
Jag och herr gris från Nz.

Jag och söta Naomi


Naomi, jag, BrittMark


Där kom SverigePär in i bilden också. 

Sen var det fransmannen Pierre Loup, SverigeMax och Kanadensarn Mike + några fler som också var med men de fick tyvärr inte äran att vara med på någon bild här pga suddiga bilder osv. 



1 kommentar:

  1. NU har jag äntligen fattat att du har en reseblogg och nu har jag även hittat den! Har just läst ikapp allt! hohoh så nice ni har! hälsa jossi också. Fortsätter följa bloggen med spänning :D

    Massa kramar från Olivia

    SvaraRadera