tisdag 18 februari 2014

Abel Tasman

Nu har jag lagt in flera nya inlägg så fortsätt bläddra neråt efter detta om ni är intresserade. 

I lördags åkte vi färja över till sydön och där ska vi tillbringa resten av tiden vi har kvar i Nz.  Jag fick ett bra första intryck av denna ö för det var så vackert där vi kom in med färjan och solen sken. Våra 2 första nätter här tillbringade vi i Abel Tasman nationalpark. Det var så fint där (känner att jag skriver att det är fint överallt hela tiden men det är ju sant) Vi bodde på en mysig camping med kök utomhus och fräscha rum. På detta stället fick vi tid till att koppla av lite vilket var skönt. Vi gjorde jättegod sallad, solade, gick en promenad och såg på film. Tyvärr var det jättelågvatten så vi badade inte.

De 4 första bilderna är tagna på olika stopp innan vi kom till campingen. De 2 sista är när vi åker vidare till Greymouth.








Nästan marabou hehe




I Greymouth tog jag inga bilder. Vi kom dit rätt sent så typ det ända vi gjorde var att sova där. Jag och Josse kollade lite i staden påväg till ett supermarket men vi tyckte att det påminde om en spökstad. Det var öde och byggnaderna påminde om gasten på Liseberg haha. Vår busschaufför sa att invånarna var rätt speciella också..
Just nu är vi i Franz Joseph men det skriver jag mer om i nästa inlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar